onsdag 19 december 2012

Sätta panel på garaget

Det tog mig, Andreas och pappa tre dagar att sätta upp panelen på garaget. Sista dagen var vi på plats alla tre och sista spiken sattes när sista dagsljuset redan ebbat ut. Dagarna vi valde för detta ärende var så klart årets kallaste men det gick faktiskt bra, jag införskaffade bra handskar på vägen ut.

Dag ett:

Söndagen den 2 december inledde jag och pappa inledde byggandet i 15-gradig kyla. Efter en lite trevande inledning där det bland annat saknades delar till sågen kom vi igång och fick upp en vägg.

 
Invändigt var ena sidan av alla väggar uppe så för första gången fick man en hyfsad bild av hur huset kommer se ut.

Dag två:
 
Lördagen efter dvs den 8/12 fick jag förstärkning av Andreas, ni ser hur jävla glad han blev... :-) Blev åter en fin men kall vinterdag och vi hade jävligt kul. Snickarbyxorna på.


Som sagt, en fin vinterdag. Dagsverket blev "rektangeln" på denna vägg och även nästan halva långsidan.


Äntligen fick jag användning för sågen jag köpte för någon månad sedan. Riktigt kul! Dock saknades en del till "bordet" men jag fick snabbt ett nytt bättre bord skickat till mig, snyggt skött av Bosch. Dessvärre kom bordet dagen efter vi var klara med panelen men vi hittade som synes en kreativ lösning på problemet och det nya bordet kommer komma till användning i framtiden.


Bror Andreas med hammaren i högsta hugg, bäva månde spikarna...


På grund av avsaknad av två stegar valde vi att endast spika det vi nådde utan stege denna dag.

Dag tre:

Full styrka, moi, Andreas och pappa kom taggade till ett soldränkt bygge. Kvicksilvret kämpade sig upp mot starka -18 grader så vi passade på att bronsa lite och körde såklart barbröstat...


Pappa "Ty" hade ett eget projekt på framsidan. Therese kommer troligen inte kunna hålla tårarna tillbaka när vi skrikit "move that bus" i kör...


Fullt fokus hos Ty.


Dubbla stegar gjorde att vi kunde slutföra kortsidans topp.


Spartanskt dukad men välförtjänt lunch inmundigades, saknade både tallrikar och glas vilket får tillskrivas mig.


Lite kaffe på det och sen var det bara att ta nya tag. Det måste varit något stärkande i maten för tempot höjdes markant efter lunch och trots stort tvivel från oss alla hann vi klart innan det blev för mörkt.


Sista spiken på baksidan.


En glad fotograf ville också vara med på bild.


Jag vägrade såklart släppa sågen för en sekund. Sjukt nöjd med det köpet, underlättade otroligt mycket vid detta arbete.


Boom, sista spiken på framsidan. Som synes har mörkret lagt sig och det hade blivit svårt att fortsätta många minuter till.

Stort tack till Andreas och pappa för hjälpen vid dessa tillfällen! Jag tycker det var jävligt roligt att göra detta med er och har utlovat en riktigt bra middag som tack för hjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar