onsdag 20 mars 2013

Att bo bland flyttkartonger...

Drygt en vecka kvar till flytt och packning pågår för fullt. Idag var vi dessutom nere vid huset tillsammans med vår KA för att förbereda oss för slutbesiktningen på måndag och det gick bra. Vi gick tillsammans genom våra upptäckter samtidigt som vi hittade lite nytt. Man kan lugnt påstå att det finns en röd tråd i det vi hittat. Det känns lite trist att gå och leta fel men det måste man göra i detta läge. Det blir ju svårt att komma dragandes med något som vi borde upptäckt.

Här hemma har vi börjat packa igen. Denna gång är det betydligt lättare då vi inte behöver planera för vad som vi kanske kan behöva närmsta nio månaderna vilket var fallet när vi flyttade från vårt förra hus. Denna gång behöver vi endast tänka på vad vi kan klara oss utan under en vecka och det är betydligt lättare. Dock har vi inte så många kvadratmeter över att ställa lådorna på så det blir än trängre.

Vid sidan av detta fortsätter problemen hopa sig. En del löser sig och andra inte. Orkar inte gnälla om allt men ett par saker har slagit mig senaste tiden. På grund av ren slöhet, dock ej från oss själva, kan vi bli utan internet och TV första tiden. Det stör mig lite. Sedan har vi haft en del kontakt med IKEA angående både täckskivor och garderober och det totala intrycket är att det inte är några kandidater till NASA som vi haft äran att språka med. Idag satt vi i över en timme i telefon med dem för att reda ut deras misstag. Men som jag sagt tidigare så skiter de fullständigt i vad kunden tycker för vi kommer tillbaka ändå med svansen mellan benen när vi vill handla billigt. Det stör mig mycket då det tankesättet är helt emot mina principer men jag har svårt att klaga för mycket på konceptet då det uppenbarligen fungerar och jag skulle kunna tänka mig att byta konto med herr Kamprad...

På måndag är huset vårt om allt går som det ska på slutbesiktningen. Känns helt overkligt. Vi kommer knappt våga borra i väggarna då vi inte vill förstöra något... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar