fredag 4 januari 2013

Dags för flera val..

Det börjar närma sig inflytt och nu är det dags att ta beslut om vilka tapeter vi vill ha eller om vi bara vill ha målat. Så idag åkte hela familjen till Väsby Färghall för att kika på olika tapeter. Jag hade egentligen en ganska bra bild om vad vi letade efter då jag surfar runt på internet i månader för att samla inspiration. Väsby Färghall har en bra butik med ett stort utbud på det mesta inom färg och form och väldigt hjälpsam och kunnig personal.

Om S får bestämma så blir det ju prinsessor, massa prinsessor i olika nyanser av rosa. Vet inte om det är just det som jag hade tänkt mig.


Denna tapet vill S ha, till en början var hon inte alls sugen på att kompromissa, men om jag lovade henne att hon skulle få ett påslakan med prinsessor på, så gick hon med på mitt förslag.


Denna underbara tapet ska pryda hennes rum.
F däremot är mer samarbetsvillig och gillade direkt mitt första förslag.


Denna tapet har jag suktat efter väldigt länge, just nu är jag inne i en period då jag älskar ugglor. Tror denna kommer bli super, dock kommer denna tapet bara bli en fondvägg i Fs rum. Eventuellt kommer vi plocka upp någon av de andra färgerna i tapeten och måla resten av rummet i.

Till en början hade vi tänkt att bara måla i köket/vardagsrummet, då vi har ryggåstak och många stora fönster blev vi osäkra på vart vi skulle ha en fondtapeten. Men som tur var träffade vi på Mange Väsby Färghall som alltid ger en fantastisk service och bidrar med många kreativa idéer kring färg och form. När vi bodde i villan så hjälpte han oss med vårt vardagsrum och hall, som vi blev sjukt nöjda med.
Jag visade honom en tapet som jag sett i flera olika sammanhang och verkligen älskar, givetvis kommer han med en ide direkt och vi föll pladask.





Tanken är att tapeten ska gå hela vägen upp till nock på vägen där de stora fönstrena sitter. Vi kommer även ha vår kamin mot den väggen(precis där det röda x sitter).


Vi kom er även tapetsera vårt sovrum, men har tyvärr inte någon bild på den. Nu får vi se hur många gånger vi kommer ångra oss innan vi klickar på knappen skicka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar