tisdag 15 januari 2013

Kommunen på plats

Igår var jag nere vid huset för att ta emot kommunen och vår KA för ett byggplatsbesök. Det blev ett ganska kort möte och allt verkade vara enligt planen så det är positivt. Våra snickare fick ordentligt med beröm för den ordning de lämnar efter sig på bygget, de var helt hänförda faktist. Det är faktiskt roligt även för en annan att höra det för då känns det som att valet vi gjorde att lita på vår säljares ord var helt rätt. Hoppas bara de fortsätter hålla den nivån... :-) Får erkänna att jag inte är det minsta orolig.

Hände även en sjuk grej. När vi befinner oss inne i huset kommer posten med ett litet paket från IKEA som tack för att vi handlat en del av dem. Det kanske inte verkar så sjukt vid första anblicken men vad är oddsen på att jag skulle vara där just exakt då? Vi är ju inte skrivna där och jag har hittills bara varit där två vardagar tidigare. Hur hade de hittat mig om jag inte varit där?

Avslutade precis ett samtal med Mattias, vår säljare på A-hus, och allt verkar gå enligt plan så vi bör kunna flytta in när vi räknat med så det är väldigt positivt. Det är roligt att sitta och diskutera datum för slutbesiktning för det innebär att vi närmar oss slutet på denna påfrestande men roliga och lärorika resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar