söndag 20 januari 2013

Badrumskant, slipade golv, parkett mm

Igår var hela familjen, inklusive svärmor, på plats i huset. Efter en sväng förbi K-Rauta och IFÖ var bilen mer än fullastad och T satt inklämd mellan barnen i baksätet. På K-Rauta i Järfälla köpte vi lister för att sätta i sovrummen för att få riktigt mörkt. På Ifö hämtade vi den vägghängda toaletten med inbyggnadssystemet.

Väl på plats hade, som vanligt, en hel del hänt. Golven var slipade vilket tydligen var nödvändigt då de inte riktigt höll toleranserna som Jimmy önskat. Skönt att de är noggranna, det känns tryggt för oss.


Här testar jag hur långt ifrån väggen listen bör sitta. Åsikterna gick isär lite så vi får nog konsultera Jimmy ang detta.


Nylagd parkett, vi valde en vittonad ekparkett.


Badrumskanten. Vi ville gärna ha en vägghängd toalett men dessvärre hade det brustit lite i kommunikationen så det var ej förberett för det i plattan. Därför fick vi försöka hitta en kreativ lösning och vi tycker det blev väldigt bra. Det var precis som vi hoppats och jag tror och hoppas att det blir snyggt när det är klart.


Målaren har lämnat lite färgprov på väggen så att vi kunde få en känsla av hur hans rekommendation skulle se ut i verkligheten. Vi passade även på att titta på tapeter efter besöket i huset och jag tror vi är ganska överens nu. Som tur var hittade vi en tapet till väggen vid kaminen som motsvarade våra krav. Jag ville gärna ha en tapet med metallicfärg i då jag gillade en sådan tapet i vårt förra hus. T vill gärna ha en med trädmönster vilket jag också gillar men jag har tyckt att de vi tittat på, som inte varit fototapeter, dessvärre varit lite för "kraftiga". Men igår hittade vi en diskret björktapet med metallicfärg i som jag tror mycket på. Tror dock inte sista ordet är sagt än...


S gillade ställningen inne i huset. F var kaxig tills hon kom upp på den då hon genast ville ner igen.

Ser redan fram emot nästa besök då det säkerligen hänt ännu mer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar